Geoblog.pl    legrandbleu    Podróże    Workaway w Portugalii    Spełnienie marzeń -nauka surfingu

Spełnienie marzeń -nauka surfingu

Portugal
Portugal, Carrapateira

Spotykam się z Adamem o 9tej przed skrzynką na listy-nasze miejsce zbiórki i najpierw jedziemy do Lagos na targ owocowo-warzywny połączony z szybka kawą a potem prosto na Amado Beach gdzie stacjonują surferzy i szkółki surfingu. Plaza jest piękna-szeroka, piaszczysta, otoczona skałami. No i wszystko mi sprzyja bo na miejscu jesteśmy o 10.35 i za 25 minut rusza całodniowa lekcja dla grupy początkującej i średnio-zaawansowanej. W cenie 50 euro zawarte jest wyposażenie, czyli decha i pianka oraz instruktor:)
Wszystko zaczyna się niewinnie czyli tak jak sobie wyobrażałam, ale myślałam ze ćwiczenia na sucho zajmą więcej czasu natomiast dość szybko wskakujemy do wody i ćwiczymy. Cały dzień to w istocie 1.5 h przed południem i 1.5 godziny popołudniu z 1.5 godzinna przerwy pośrodku. Surfing zawsze mi się podobał i zawsze chciałam go spróbować ale nie sądziłam ze będzie tak ciężko!! Więcej jest tutaj walki z falami, przedzierania się do przodu aby złapać dobrą, biała, prostą spienioną fale niż faktycznego pływania. No i niesienie dechy jest wyzwaniem. Popołudniu nie mam już siły ani na walkę z żywiołem oceanu:) ani na noszenie dechy. Nie udaje mi się wstać i popłynąć na desce w pozycji przycupnięcia , a takie jest założenie. Pozostaję na etapie foczki:) Generalnie należałoby ćwiczyć codziennie po 1.5 godziny przez cały tydzień aby złapać technikę i nauczyć się wstawać. Dla mnie to mega trudne. Ale i tak jestem szczęśliwa że spróbowałam Z miernym skutkiem ale warto było. Musze w przyszłości spróbować ponownie i przede wszystkim ćwiczyć!, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć!

Carrapateira i Amado to najpiękniejsze plaże jakie do tej pory widziałam w Portugalii….