Geoblog.pl    legrandbleu    Podróże    Workaway w Portugalii    Hostel w Faro

Hostel w Faro

Portugal
Portugal, Faro

Hostel 33 w Faro jest tuż przy stacji kolejowej. Autobus z lotniska ma przystanek tuz obok. To jest w mojej sytuacji ogromny plus. Śniadanie też jest smaczne, tzn. można sobie je zrobić samemu z podanych produktów: pieczywo, masło, dżem, powidła, miód, nutella, masło orzechowe, owoce, musli, płatki, mleko etc....Minusem są okna wychodzące na ulicę i hałas samochodów i przelatujących bez przerwy samolotów. Ale w pokoju jestem sama i ogólnie o tej porze roku hostel jest jakis opustoszały. Środek tygodnia tez pewnie robi swoje.
Decyduję się na pociąg o 12.40 do Lagos, więc mam ponad 2 godziny wolnego czasu, aby pospacerować po mieście. Chodzę, chodzę i zdecydowanie zmieniam zdanie o Faro. Po prostu zaczyna mi się to miejsce podobać! Kilka miesięcy wcześniej, kiedy w Faro byłam tylko tzw. przelotem zobaczyłam zaledwie niewielki fragment, zdominowany przez post socjalistyczną architekturę. Tymczasem okazuje się, że Faro ma bardzo ładną starówkę, urokliwe zaułki, mury obronne, białe domki, piękne krzewy itd...Udaje mi się też trafić na dworzec PKS w bramie, który wzbudził moje zdziwienie podczas poprzedniej wizyty. Okazuje się, że obydwa dworce są tuż koło siebie, ale wtedy jakoś nie zwróciłam na to uwagi.