Geoblog.pl    legrandbleu    Podróże    Skalne Miasto, Czechy 2008    Zaskakująco piękne miejsce ukryte w czeskich lasach...

Zaskakująco piękne miejsce ukryte w czeskich lasach...

Czechy
Czechy, Adršpach

Tuż za polsko-czeską granica,ok.2 kilometry od miasta Teplice nad Metują znajdują się Adrspaskie Skały, w kierunku na Adrszpach i Trutnov. Jestem tu już drugi raz, tym razem przy pięknej słonecznej pogodzie. Poprzednim razem Skalne Miasto zwiedzałam w styczniu w strugach deszczu. Był rok 2007 i nietypowa zima, kiedy temperatury dochodziły do +15 stopni w styczniu:) Tym razem jestem z wizytą u kuzynki Ali w Świdnicy i robimy sobie stamtąd całodzienną wycieczkę po okolicy. Przy okazji polecam Dolny Śląsk, bo jest tam mnóstwo zjawiskowych miejsc, o których przez długie lata nie miałam pojęcia.
Skalne Miasto to unikalne skupiska wielu form skalnych, czasem o przedziwnych kształtach, przypominających np. ludzi. Stąd tez biorą się nazwy poszczególnych skał, o czym informują tabliczki przy każdej z nich. Poza skałkami są tez wapienne jeziorka i strumyki, co dodaje miejscu jeszcze większego uroku. Wygląda też na to, że miejsce jest dość nietypowe dla tej części Europy ponieważ kiedy pokazałam zdjęcia znajomemu Amerykaninowi, zapytał czy to USA:) No, może nie jest to Great Canyon, ale widoki równie zapierające dech w piersiach.